Fiţi bine veniţi în utopia lumii mele, dragi călători! Sper să plecaţi cu mai multe binecuvântări decât primiţi acum şi să reveniţi cu drag. 

sâmbătă, 10 septembrie 2011

De noapte

De ploaie
Încet, tangibil,
simt că mă descos
ca aţa pe care-o pune
mama-n ac;
ca marea aspră
ce-o port în mine
de-atâta amar de vreme;
ca vântul pe care-l ascult
la fereastra gândului meu,
uşor, tomnatic,
aidoma unui ropot de ropot de grindină
aninat, în poala unei rochii
de regină a lacrimilor,
şi-a vremii de ploaie.


Marţolea
Marţi, pe la două noaptea,
am să sufăr în
tăcerea gândului tău.
Fără căinţă, liberă,
căutându-te fără răgaz,
de-atâta amar de timp;
de vreme răscolită
în răstimpuri dese,
ca-n şcolile de azi
când e o teză,
cărţile vremii.


De noapte
Şopotul acestor taine,
gânduri difuze
şi frânturi de adevăr,
mă taie în două.
O parte din mine,
era doar omul-
cel care tinde spre Tine,
o parte erai
chiar Tu,
Iubire.




E marţi
Amintiri chinuite într-un vis,
amarnic vis de iubire:
taciturn,intangibil, frumos,
doar tu şi eu eram
în acel vis.
Tu şi eu,
în vremea fără popas
a unui alt eu,
a unui sprinten animal,
peren de-atâta animaţie.
Eu n-am răgaz
nici să-ţi spun "te iubesc!",
e marţi.

Eolian
Gândul meu
e parte a unui ţol,
transparent sau opac,
după caz.
Atunci când ţolul îl iau,
e opacă şi calea
arată de spini;
eolian, transparent,
atunci când mă gândesc 
la Tine.


Ceaiuri
Te chem de ceasuri
să bem o cafea,
şi-aburinde ceaiuri,
îmbată cu aroma de tei
odaia-mi.
Te chem de ieri
şi poate azi,
ai să mă chemi şi mâine,
în răspuns;
pudrata rugăminte,
atârnă lângă flori de tei.
- Dă-mi un răgaz! îmi spui,
şi-ţi ceri porţia de ceai;
cafeaua aburindă,
face când treci,
Polovraci în tindă.


Tangibil aproape
De când te caut!
Au răsărit garduri
în stânga şi dreapta,
garduri cale de-o lună.
Lună şi stele
din gândurile mele,
din gândurile tale:
când mă cauţi
şi mă găseşti,
pe-un răvaş de ieri,
apus pe buza-mi,
pe ia, de tine cumpărată;
când îmi dai flori 
în vis.


Taine
De ieri şi azi,
caut să-nţeleg şi să descifrez,
tainele absenţei tale.
Ori eşti un vis,
ori chiar n-ai taine,
iubire.


Complexă
Ceru-mi se varsă,
în cheia unui azi.
Cheia Si, cheia Do,
ce contează ce cânt,
atâta vreme cât
aria este complexă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu